Tilsynskampagne - Tilsynskampagne om affaldsforebyggelse, CO2 reduktion og CØ (cirkulær økonomi)
Tilsynskampagne - Tilsynskampagne om affaldsforebyggelse, CO2 reduktion og CØ (cirkulær økonomi)
Titel:
Tilsynskampagne om affaldsforebyggelse, CO2 reduktion og CØ (cirkulær økonomi)
Fagsystemsnøgle:
66402169-1dcf-42e8-93d5-7671f47597ad
Type:
Tilsynskampagne
Status:
Offentliggjort
Vedhæftninger
Ingen vedhæftninger fundet.
Sagsadresse
Rådhuspladsen 2
8000 Aarhus C
Matrikel:
2154 - Århus Bygrunde
Kontaktoplysninger
Telefon:
89402000
Email:
post@aarhus.dk

Myndighed Myndigheder
Adresse
Rådhuspladsen 2
8000 Aarhus C
Kontakt
Telefon:
89402000
Email:
post@aarhus.dk
Hjemmeside:
www.aarhus.dk
Parter
Adresse
Rådhuspladsen 2
8000 Aarhus C
Kontakt
Telefon:
89402000
Email:
post@aarhus.dk
Hjemmeside:
www.aarhus.dk
Tilsynskampagneinformationer
Periodestart:
01-01-2020
Periodeslut:
31-12-2020
Konklusion:
På baggrund af den gennemførte tilsynskampagne, er det vores vurdering, at de fleste virk-somheder vil arbejde videre med de enkle værktøjer for at undersøge mulighederne for af-faldsminimering, CO2 reduktion og CØ (cirkulær økonomi).
Effekt:
Der er udført 15 kampagnetilsyn på primært små og mellemstore virksomheder. Det har ikke været muligt at kortlægge effekten af kampagnen eksakt, men virksomhederne har været positive overfor kampagnen og det udleverede materiale og har udvist stor interesse for at undersøge mulighederne for affaldsforebyggelse, CO2 reduktion og CØ yderligere
Mål:
Formålet med tilsynskampagne er at informere og inspirere mindre og mellemstore virksom-heder til at arbejde med affaldsforebyggelse. Vi har udarbejdet en pjece, der fremsendes in-den tilsynet, der viser økonomiske fordele ved affaldsminimering og angiver 3 enkle redskaber til dette. I forbindelse med tilsynet vil der desuden blive orienteret om det fælleskommunale projekt: "Energieffektivitet og CO2-besparelser i virksomheder i Region Midtjylland" (ECSMV) og mulighederne for at ansøge om gratis assistance til at udvikle en grøn forretningsmodel og herigennem potentiale for energi- og ressourceeffektivitet. Det er planlagt at forlænge kampagnen, så den også kører i 2021 for at nå ud til endnu flere virksomheder med budskabet.