Tilsynskampagne - Tilsynskampagne 2016 - Opbevaring af flydende råvarer på autoværksteder etableret efter 1/1-1989
- Titel:
- Tilsynskampagne 2016 - Opbevaring af flydende råvarer på autoværksteder etableret efter 1/1-1989
- Fagsystemsnøgle:
- 652e0079-0027-47c2-8153-3a690a354420
- Type:
- Tilsynskampagne
- Status:
- Offentliggjort
Vedhæftninger
Ingen vedhæftninger fundet.
Sagsadresse
Hans Schacksvej 4
5300 Kerteminde
5300 Kerteminde
- Matrikel:
- 4a - Kerteminde Bygrunde
Kontaktoplysninger
- Telefon:
- 65151515
- Email:
- kommune@kerteminde.dk

Adresse
Hans Schacksvej 4
5300 Kerteminde
5300 Kerteminde
Kontakt
- Telefon:
- 65151515
- Email:
- kommune@kerteminde.dk
- Hjemmeside:
- www.kerteminde.dk
Parter
Adresse
Hans Schacksvej 4
5300 Kerteminde
5300 Kerteminde
Kontakt
- Telefon:
- 65151515
- Email:
- kommune@kerteminde.dk
- Hjemmeside:
- www.kerteminde.dk
Tilsynskampagneinformationer
- Periodestart:
- 01-01-2016
- Periodeslut:
- 31-12-2016
- Konklusion:
- 20 % af de besøgte værksteder omfattet af kampagnens afgrænsning havde problemer med korrekt opbevaring af kemikalier. Forholdene blev påtalt og rettet. 50 % af besøgte autoværksteder etableret før 1989 og dermed ikke omfattet af kampagnen eller reglerne havde opbevaring af kemikalier hvor der var risiko for udledning til recipient. Det kan undre hvorfor gamle autoværksteder undtages for regler, der er så forholdsvis nemme at opfylde.
- Effekt:
- Observerede forhold blev påtalt og rettet. Generel god overholdelse af reglerne hvorfor der ikke umiddelbart iværksættes yderligere indsats.
- Mål:
- Kampagnen er en opfølgning på kampagne gennemført i 2015, hvor der blev udsendt informationsmateriale vedrørende regler for opbevaring af kemikalier til alle autoværksteder beliggende i Kerteminde Kommune. Formålet med kampagnen er, at vurdere om reglen overholdes. Kampagnen skal omfattet minimum 10 autoværksteder etableret efter 1. januar 1989. Målet er, at der maksimum konstateres 5 tilfælde, hvor reglerne ikke er overholdt samt at eventuelle konstaterede forhold, hvor reglerne ikke er overholdt, senest er bragt til ophør ved årets udgang. På baggrund af kampagnen vurderes det, om der skal gennemføres nye kampagner for området, udarbejdes infomateriale m.v.