Tilsynskampagne - Opsøgning og oplysning af autoværksteder
- Titel:
- Opsøgning og oplysning af autoværksteder
- Fagsystemsnøgle:
- c9075499-2da7-465e-8f26-b7dc12fdd0cf
- Type:
- Tilsynskampagne
- Status:
- Offentliggjort
Vedhæftninger
Ingen vedhæftninger fundet.
Sagsadresse
Torvet 2
3600 Frederikssund
3600 Frederikssund
- Matrikel:
- 35 - Frederikssund Bygrunde
Kontaktoplysninger
- Telefon:
- 47351000
- Email:
- epost@frederikssund.dk

Adresse
Torvet 2
3600 Frederikssund
3600 Frederikssund
Kontakt
- Telefon:
- 47351000
- Email:
- epost@frederikssund.dk
- Hjemmeside:
- www.frederikssund.dk
Parter
Adresse
Torvet 2
3600 Frederikssund
3600 Frederikssund
Kontakt
- Telefon:
- 47351000
- Email:
- epost@frederikssund.dk
- Hjemmeside:
- www.frederikssund.dk
Tilsynskampagneinformationer
- Periodestart:
- 01-01-2024
- Periodeslut:
- 31-12-2024
- Konklusion:
- I forbindelse med kampagnen har vi været på fem tilsyn i alt. Vi har fundet to maskinværksteder, et nyopstartet autoværksted og to som ikke var omfattet af tilsynspligt. hertil kommer, at vi er i kontakt med endnu et autoværksted, som er under opstart. Vi har informeret de nye autoværksteder vi kunne finde i CVR, på internettet og i lokalavisen. Vi har fundet en metode, hvor vi effektivt kan finde nye autoværksteder i Frederikssund Kommune. Metoden vil også kunne bruges til at opsøge andre virksomhedskategorier der er omfattet af brugerbetaling og tilsynspligt. Metoden har den svaghed, at virksomhederne ikke altid vælger den rigtige branchekode, når de opretter sig i CVR. Det betyder, at der er en risiko for, at vi ikke har fundet alle autoværkstederne, når vi baserer vores søgning på en enkelt erhvervskode. Vi fandt to maskinværksteder, som er tilsynspligtige og som ikke burde ligge under branchekoden for autoværksteder. Hvis vi vælger at undersøge flere branchekoder, vil vi med stor sandsynlighed finde flere tilsynspligtige virksomheder i Frederikssund Kommune. Metoden kan bruges i andre kampagner, der omhandler opsøgning og oplysning af tilsynspligtige virksomheder.
- Effekt:
- Metoden vi benyttede i årets kampagne har vist sig, at være en god. Den er nem, da det meste af processen foregår online. Metoden vil i fremtiden kunne bruges i lignende kampagner.
- Mål:
- • Alle autoværksteder i kommunen, der er omfattet af kravet til miljøtilsyn, bliver bevidste om kravet og hvad miljøtilsyn indebærer. • Vi får en metode til at finde frem til nye autoværksteder, der ikke er bekendt med deres forpligtigelser overfor kommunen.