Tilsynskampagne - Affaldshåndtering
- Titel:
- Affaldshåndtering
- Fagsystemsnøgle:
- de69add0-25e8-4763-96dd-5e86ccedd5b2
- Type:
- Tilsynskampagne
- Status:
- Offentliggjort
Vedhæftninger
Ingen vedhæftninger fundet.
Sagsadresse
Østergade 21
5580 Nørre Aaby
5580 Nørre Aaby
- Matrikel:
- 39y - Nr. Aaby By, Nr. Aaby
Kontaktoplysninger
- Telefon:
- 88885500
- Email:
- middelfart@middelfart.dk
Myndigheder
Adresse
Nytorv 9
5500 Middelfart
5500 Middelfart
Kontakt
- Telefon:
- 88885500
- Email:
- middelfart@middelfart.dk
- Hjemmeside:
- www.middelfart.dk
Parter
Adresse
Nytorv 9
5500 Middelfart
5500 Middelfart
Kontakt
- Telefon:
- 88885500
- Email:
- middelfart@middelfart.dk
- Hjemmeside:
- www.middelfart.dk
Tilsynskampagneinformationer
- Periodestart:
- 01-01-2016
- Periodeslut:
- 31-12-2016
- Konklusion:
- Der er udført kampagnetilsyn på 10 virksomheder. Virksomhederne er under tilsynene blevet orienteret og vejledt om gældende affaldsregler og muligheder for bortskaffelse. Kampagnetilsynene har ført til indskærpelser i to tilfælde. I begge tilfælde var alle håndhævelser opfyldt ved det opfølgende tilsyn. De fleste af de besøgte virksomheder havde på forhånd godt styr på deres affaldshåndtering. Kampagnemålene er hermed opnået.
- Effekt:
- Det vurderes, at det fortsat vil give mening med kampagnetilsyn om affald. Dels fordi der fortsat er virksomheder der har manglende viden/interesse for håndteringen af affald, dels fordi det vurderes at virksomhederne kan have glæde af vejledning omkring affaldshåndtering.
- Mål:
- Det overordnede miljømæssige mål er at reducere forureningsrisici og opnå en bedre udnyttelse af ressourcerne i erhvervsaffaldet. Kampagnemålene er: - At udføre kampagnetilsyn på minimum 10 virksomheder - At alle håndhævelsesreaktioner fra kampagnen 2016 har ført til regelefterlevelse senest ved det opfølgende tilsyn. - At besøgte virksomheder får overblik over de affaldsfraktioner de producerer samt tilhørende regler for sortering, opbevaring. - undersøge hvor stort problemet reelt er på de udvalgte virksomheder, som en indikator på om der er grundlag for at emnet skal videreføres som kampagne senere/i følgende år