Tilsynskampagne - Kampagne om ESG
- Titel:
- Kampagne om ESG
- Fagsystemsnøgle:
- 1f6834a0-b8d6-47ca-88fd-7dee22575ba4
- Type:
- Tilsynskampagne
- Status:
- Offentliggjort
Vedhæftninger
Ingen vedhæftninger fundet.
Sagsadresse
Gothersgade 20
7000 Fredericia
7000 Fredericia
- Matrikel:
- 100a - Fredericia Bygrunde
Kontaktoplysninger
- Telefon:
- 72107000
- Email:
- kommunen@fredericia.dk
Myndigheder
Adresse
Gothersgade 20
7000 Fredericia
7000 Fredericia
Kontakt
- Telefon:
- 72107000
- Email:
- kommunen@fredericia.dk
- Hjemmeside:
- www.fredericia.dk
Parter
Adresse
Gothersgade 20
7000 Fredericia
7000 Fredericia
Kontakt
- Telefon:
- 72107000
- Email:
- kommunen@fredericia.dk
- Hjemmeside:
- www.fredericia.dk
Tilsynskampagneinformationer
- Periodestart:
- 01-01-2024
- Periodeslut:
- 31-12-2024
- Konklusion:
- Tilsynskampagnen er generelt blevet taget vel imod. Der er stor forskel på hvor stort kendskabet er til de nye regler. Generelt har de største virksomheder mest fokus, og de er i gang med afrapporteringen og har ikke brug for hjælp fra Business Fredericia, mens de mindre virksomheder er interesseret i at høre mere, og vil gerne i dialog med Business Fredericia.
- Effekt:
- I forbindelse med varslingen af tilsynet har kommunen opfordret til, at medarbejdere, der arbejder med bæredygtighed på virksomheden, deltager på denne del af miljøtilsynet, der omfatter tilsynskampagnen. Virksomhederne har også fået tilbud om at Business Fredericia kan deltage på tilsynet, hvis de ønsker det. Ved miljøtilsynet har den tilsynsførende redegjort for de nye regler, hvilken betydning, de kan have og hvor virksomheden kan få hjælp til at arbejde med ESG-afrapportering.
- Mål:
- Tilsynskampagnen om ESG har ophæng i EU’s regler for bæredygtighedsrapportering – ESG-rapporter, der er en del af CSRD-direktivet. Kampagnen er udarbejdet og gennemføres i samarbejde med Business Fredericia. Et af målene med kampagnen er at understøtte virksomhedernes konkurrenceevne i forhold til at arbejde, og gerne være på forkant, med bæredygtighedsafrapportering.