Tilsynskampagne - Tilsynskampagne på autoværksteder
- Titel:
- Tilsynskampagne på autoværksteder
- Fagsystemsnøgle:
- aa79451c-2852-4c82-a583-a40361af45c1
- Type:
- Tilsynskampagne
- Status:
- Offentliggjort
Vedhæftninger
Ingen vedhæftninger fundet.
Sagsadresse
Njalsgade 13
2300 København S
2300 København S
- Matrikel:
- 81 - Amagerbros Kvarter, København
Kontaktoplysninger
- Telefon:
- 33663366
- Email:
- borgerservice@kk.dk
Myndigheder
Adresse
Njalsgade 13
2300 København S
2300 København S
Kontakt
- Telefon:
- 33663366
- Email:
- borgerservice@kk.dk
- Hjemmeside:
- www.kk.dk
Parter
Adresse
Njalsgade 13
2300 København S
2300 København S
Kontakt
- Telefon:
- 33663366
- Email:
- borgerservice@kk.dk
- Hjemmeside:
- www.kk.dk
Tilsynskampagneinformationer
- Periodestart:
- 01-01-2016
- Periodeslut:
- 31-12-2016
- Konklusion:
- Kampagnen viser, at der fortsat er behov for tilsyn med virksomheders opbevaring af farligt affald. Kampagnen viser også at de fleste virksomheder gennem vejledning har en stor vilje til at opbevare farligt affald korrekt. Kampagnen viser, at der er få autoværksteder der har kendskab til autoværkstedsbekendtgørelsens regler. Navnlig viden om anmeldepligten for etablering/ændring af autoværksteder er fraværende.
- Effekt:
- Der er udført 18 kampagnetilsyn på autoværksteder. Ved 4 af tilsynene blev der konstateret forhold, som har givet anledning til håndhævelse i form af en indskærpelse. 3 af indskærpelserne blev givet på baggrund af ulovlig opbevaring af farligt affald. Der blev derudover konstateret ulovlig undervognsbehandling på en af virksomheder, som udløste i en indskærpelse til virksomheden. Der blev desuden gennem dialog indgået aftaler om mere hensigtsmæssig opbevaring af farligt affald, etablering af udsugning og reparation af belægning med flere af de øvrige virksomheder. På baggrund af erfaringerne med kampagnen blev der udarbejdet en folder om autoværkstedsbekendtgørelsens regler, der skal gøre det mere forståeligt for virksomheder at forstå reglerne de skal overholdes.
- Mål:
- Det overordnede mål med kampagnen var at forebygge forurening fra udvalgte autoværksteder ved at udbrede kendskabet til autoværkstedsbekendtgørelsens indhold.