Tilsynskampagne - Information om det digitale ansøgningssystem til miljøgodkendelser - Byg og Miljø
- Titel:
- Information om det digitale ansøgningssystem til miljøgodkendelser - Byg og Miljø
- Fagsystemsnøgle:
- fb949e08-d813-4fd2-a15b-1770b7d1169b
- Type:
- Tilsynskampagne
- Status:
- Offentliggjort
Vedhæftninger
Ingen vedhæftninger fundet.
Sagsadresse
Holbækvej 141 B
4400 Kalundborg
4400 Kalundborg
- Matrikel:
- 1ax - Kåstrup, Kalundborg Jorder
Kontaktoplysninger
- Telefon:
- 59534400
- Email:
- kalundborg@kalundborg.dk
Myndigheder
Adresse
Holbækvej 141 B
4400 Kalundborg
4400 Kalundborg
Kontakt
- Telefon:
- 59534400
- Email:
- kalundborg@kalundborg.dk
- Hjemmeside:
- www.kalundborg.dk
Parter
Adresse
Holbækvej 141 B
4400 Kalundborg
4400 Kalundborg
Kontakt
- Telefon:
- 59534400
- Email:
- kalundborg@kalundborg.dk
- Hjemmeside:
- www.kalundborg.dk
Tilsynskampagneinformationer
- Periodestart:
- 01-01-2018
- Periodeslut:
- 31-12-2018
- Konklusion:
- Kalundborg Kommunes tilsynskampagne 2018 på virksomhedsområdet omhandlede information om det digitale ansøgningssystem til miljøgodkendelser – Byg og Miljø. Kampagnen havde fokus på at øge kendskabet til det digitale ansøgningssystem Byg og Miljø, der skal bruges, når der skal ansøges om miljøgodkendelse. Tilsynskampagnen var målrettet alle de godkendelsespligtige virksomheder i Kalundborg Kommune. Kampagnen var valgt, da vi gerne ville understøtte de godkendelsespligtige virksomheder i, at de kommer godt fra start, når virksomhederne ønsker at ansøge om nyetableringer eller ændringer/udvidelser af virksomheden. Derudover ville vi gerne sætte fokus på, at det kan være en god ide at have en indledende dialog med miljømyndigheden, inden virksomhederne starter deres ansøgningsproces op i Byg og Miljø. I kampagnen blev der sendt et informationsbrev ud til alle godkendelsespligtige virksomheder i Kalundborg Kommune - i alt 58 virksomheder. I brevet blev virksomhederne oplyst om, hvordan de bedst muligt kommer i gang med at ansøge om miljøgodkendelse i det digital ansøgningssystem Byg og Miljø. Derudover blev teksten i informationsbrevet lagt på kommunens hjemmeside.
- Effekt:
- Det er vores vurdering, at informationen om det digitale ansøgningssystem Byg og Miljø først er aktuelt for den enkelte virksomhed, når virksomheden ønsker at udvide eller foretage ændringer, som er godkendelsespligtige. Informationsbrevet gav derfor i første omgang ikke anledning til mange henvendelser, efter at informationsbrevet var blevet sendt ud i juni måned. Vi har efterfølgende oplevet, at enkelte af virksomhederne har henvist til informationsbrevet i vores dialog om et konkret projekt om udvidelser eller ændringer på virksomheden. Informationsbrevet ligger desuden tilgængeligt på kommunens hjemmeside.
- Mål:
- Kampagnens overordnede mål/formål var: • At øge virksomhedernes kendskab til det digitale ansøgningssystem Byg og Miljø • At gøre virksomhederne opmærksomme på at det kan være en fordel at kontakte kommunen, inden de går i gang med at ansøge i Byg og Miljø • At øge dialogen mellem virksomhederne og miljømyndigheden om indholdet af en fyldestgørende ansøgning om miljøgodkendelse Kampagnens konkrete mål var med et informationsbrev at oplyse de godkendelsespligtige virksomheder i Kalundborg Kommune om, hvordan de bedst muligt kommer i gang med at ansøge om miljøgodkendelse i det digitale ansøgningssystem BOM.