Tilsynskampagne - Tilsynskampagne om affaldsforebyggelse, CO2 reduktion og CØ (cirkulær økonomi)
Tilsynskampagne - Tilsynskampagne om affaldsforebyggelse, CO2 reduktion og CØ (cirkulær økonomi)
Titel:
Tilsynskampagne om affaldsforebyggelse, CO2 reduktion og CØ (cirkulær økonomi)
Fagsystemsnøgle:
09d06800-a9ef-4bc9-b6be-f3be412a002b
Type:
Tilsynskampagne
Status:
Offentliggjort
Vedhæftninger
Ingen vedhæftninger fundet.
Sagsadresse
Søtofte 10
8305 Samsø
Matrikel:
1kd - Tranebjerg By, Tranebjerg
Kontaktoplysninger
Telefon:
87922200
Email:
kommune@samsoe.dk

Myndighed Myndigheder
Adresse
Søtofte 10
8305 Samsø
Kontakt
Telefon:
87922200
Email:
kommune@samsoe.dk
Hjemmeside:
www.samsoe.dk
Parter
Adresse
Søtofte 10
8305 Samsø
Kontakt
Telefon:
87922200
Email:
kommune@samsoe.dk
Hjemmeside:
www.samsoe.dk
Tilsynskampagneinformationer
Periodestart:
01-01-2020
Periodeslut:
31-12-2020
Konklusion:
På baggrund af den gennemførte tilsynskampagne, er det vores vurdering, at virksomhederner vil arbejde videre med at undersøge mulighederne for affaldsminimering, CO2 reduktion og CØ (cirkulær økonomi).
Effekt:
Der er udført 2 kampagnetilsyn. Det har ikke været muligt at kortlægge effekten af kampagnen eksakt, men virksomhederne har været positive overfor kampagnen og det udleverede materiale og har udvist interesse for at undersøge mulighederne for affaldsforebyggelse, CO2 reduktion og CØ yderligere. Der arbejdes videre i 2021 med opfølgning på virksomhederne.
Mål:
Formålet med tilsynskampagne er at informere og inspirere mindre og mellemstore virksomheder til at arbejde med affaldsforebyggelse. Vi har udarbejdet en pjece, der fremsendes inden tilsynet, der viser økonomiske fordele ved affaldsminimering og angiver 3 enkle redskaber til dette. I forbindelse med tilsynet vil der desuden blive orienteret om det fælleskommunale projekt: "Energieffektivitet og CO2-besparelser i virksomheder i Region Midtjylland" (ECSMV) og mulighederne for at ansøge om gratis assistance til at udvikle en grøn forretningsmodel og heri-gennem potentiale for energi- og ressourceeffektivitet. Det er planlagt at forlænge kampagnen, så den også kører i 2021 for at nå ud til endnu flere virksomheder med budskabet