Tilsynskampagne - Tilsynskampagne 2022 – Undersøgelse af indberetning af udvalgte affaldsfraktioner
- Titel:
- Tilsynskampagne 2022 – Undersøgelse af indberetning af udvalgte affaldsfraktioner
- Fagsystemsnøgle:
- 01f84866-9a85-4f8a-a1c9-1f5dacb1b3fc
- Type:
- Tilsynskampagne
- Status:
- Offentliggjort
Vedhæftninger
Ingen vedhæftninger fundet.
Sagsadresse
Rådhusgade 3
8300 Odder
8300 Odder
- Matrikel:
- 2a - Odder By, Odder
Kontaktoplysninger
- Telefon:
- 87803333
- Email:
- odder.kommune@odder.dk
Myndigheder
Adresse
Rådhusgade 3
8300 Odder
8300 Odder
Kontakt
- Telefon:
- 87803333
- Email:
- odder.kommune@odder.dk
- Hjemmeside:
- www.odder.dk
Parter
Adresse
Rådhusgade 3
8300 Odder
8300 Odder
Kontakt
- Telefon:
- 87803333
- Email:
- odder.kommune@odder.dk
- Hjemmeside:
- www.odder.dk
Tilsynskampagneinformationer
- Periodestart:
- 01-01-2022
- Periodeslut:
- 31-12-2022
- Konklusion:
- Hovedkonklusionen af denne kampagne må derfor være, at affaldsdataet kun er lige så godt som indberetteren, og at ADS derfor har et stykke vej igen, før det kan bruges som et godt værktøj til kommunale virksomhedstilsyn.
- Effekt:
- Fokus på indberetningssystemet ADS som værktøj i tilsynsarbejdet
- Mål:
- Formålet med tilsynskampagnen er at undersøge om de indberettede mængder af udvalgte affaldsfraktioner i ADS svarer til de egentlige producerede mængder af de fraktioner. Samtidig ønsker Odder Kommune at vurdere ADS som værktøj til fremtidige affaldstilsyn samt hvilke forbedringer, kommunen eventuelt kunne ønske i ADS. Odder Kommune vil i tilsynskampagnen tage udgangspunkt i følgende affaldsfraktioner til at vurdere ADS: - Plast - Metal - Spildolie Efter kontakt med Miljøstyrelsen vil der under kampagnetilsynene desuden blive spurgt ind til papir/pap og farligt affald. For at sikre pålideligheden af datasættet vil Odder Kommune i kampagnen have fokus på om de udvalgte affaldsfraktioner er sorteret korrekt, samt at vejlede virksomhederne i kampagnen i korrekt sortering af deres affald.