Tilsynskampagne - Tilsynskampagne 2022 – Undersøgelse af indberetning af udvalgte affaldsfraktioner
Tilsynskampagne - Tilsynskampagne 2022 – Undersøgelse af indberetning af udvalgte affaldsfraktioner
Titel:
Tilsynskampagne 2022 – Undersøgelse af indberetning af udvalgte affaldsfraktioner
Fagsystemsnøgle:
01f84866-9a85-4f8a-a1c9-1f5dacb1b3fc
Type:
Tilsynskampagne
Status:
Offentliggjort
Vedhæftninger
Ingen vedhæftninger fundet.
Sagsadresse
Rådhusgade 3
8300 Odder
Matrikel:
2a - Odder By, Odder
Kontaktoplysninger
Telefon:
87803333
Email:
odder.kommune@odder.dk

Myndighed Myndigheder
Adresse
Rådhusgade 3
8300 Odder
Kontakt
Telefon:
87803333
Email:
odder.kommune@odder.dk
Hjemmeside:
www.odder.dk
Parter
Adresse
Rådhusgade 3
8300 Odder
Kontakt
Telefon:
87803333
Email:
odder.kommune@odder.dk
Hjemmeside:
www.odder.dk
Tilsynskampagneinformationer
Periodestart:
01-01-2022
Periodeslut:
31-12-2022
Konklusion:
Hovedkonklusionen af denne kampagne må derfor være, at affaldsdataet kun er lige så godt som indberetteren, og at ADS derfor har et stykke vej igen, før det kan bruges som et godt værktøj til kommunale virksomhedstilsyn.
Effekt:
Fokus på indberetningssystemet ADS som værktøj i tilsynsarbejdet
Mål:
Formålet med tilsynskampagnen er at undersøge om de indberettede mængder af udvalgte affaldsfraktioner i ADS svarer til de egentlige producerede mængder af de fraktioner. Samtidig ønsker Odder Kommune at vurdere ADS som værktøj til fremtidige affaldstilsyn samt hvilke forbedringer, kommunen eventuelt kunne ønske i ADS. Odder Kommune vil i tilsynskampagnen tage udgangspunkt i følgende affaldsfraktioner til at vurdere ADS: - Plast - Metal - Spildolie Efter kontakt med Miljøstyrelsen vil der under kampagnetilsynene desuden blive spurgt ind til papir/pap og farligt affald. For at sikre pålideligheden af datasættet vil Odder Kommune i kampagnen have fokus på om de udvalgte affaldsfraktioner er sorteret korrekt, samt at vejlede virksomhederne i kampagnen i korrekt sortering af deres affald.