Tilsynskampagne - Fasanhold
Tilsynskampagne - Fasanhold
Titel:
Fasanhold
Fagsystemsnøgle:
3c506e6d-0dc5-4791-8cc7-ce99039c3e79
Type:
Tilsynskampagne
Status:
Offentliggjort
Vedhæftninger
Ingen vedhæftninger fundet.
Sagsadresse
Frederiksgade 9
4690 Haslev
Matrikel:
1kl - Haslev By, Haslev
Kontaktoplysninger
Telefon:
56203000
Email:
kommunen@faxekommune.dk

Myndighed Myndigheder
Adresse
Frederiksgade 9
4690 Haslev
Kontakt
Telefon:
56203000
Email:
kommunen@faxekommune.dk
Hjemmeside:
www.faxekommune.dk
Parter
Adresse
Frederiksgade 9
4690 Haslev
Kontakt
Telefon:
56203000
Email:
kommunen@faxekommune.dk
Hjemmeside:
www.faxekommune.dk
Tilsynskampagneinformationer
Periodestart:
07-09-2017
Periodeslut:
27-10-2017
Konklusion:
Det viste sig generelt svært at komme i kontakt med ejerne af fasanhold i kommunen, da de ikke reagerede på breve og telefonopkald. Der er ikke blevet ført tilsyn med fasanholdene, da der pga. manglende informationer ikke kunne vurderes om der var behov for tilsyn. Det blev desuden konstateret, at hvis det ønskes at føre tilsyn på fasanhold i kommunen, skal dette gøres mellem Sankt Hans og midt august, da fasanerne bliver lukket ud af voilerne omkring midt august. Fasanhold registret i CHR, blev også registret i kommunens tilsynssystem.
Effekt:
Der blev delvist etableret en dialog med fasanejere, som normalt ikke har kontakt til kommunen i forhold til deres fasanhold. Generelt viste det sig dog svært at komme i kontakt med ejerne, da de ikke reagerede på breve og telefon opkald. Der blev opnået viden om fasanhold og opdræt hos kommunens medarbejdere. Det blev konstateret at skal der føres tilsyn med fasanhold, skal dette ske i perioden Sankt Hans til midt august, da anlæggene ofte bliver fjernet og dyrene lukke ud efter midt august.
Mål:
Kampagnens overordnede mål var at få indsamlet viden om hold af fasaner, og finde ud af om der kan/skal laves tilsyn på området, samt sikre at gældende lovgivningen overholdes. Derudover var det et mål, at få registret fasanhold i kommunen.