Tilsynskampagne - Kampagnetilsyn 2018 – Undersøgelse af vognmænd og transport af affald
Tilsynskampagne - Kampagnetilsyn 2018 – Undersøgelse af vognmænd og transport af affald
Titel:
Kampagnetilsyn 2018 – Undersøgelse af vognmænd og transport af affald
Fagsystemsnøgle:
47f8ee3b-4595-4cef-bf0c-35c09f2cf27a
Type:
Tilsynskampagne
Status:
Offentliggjort
Vedhæftninger
Ingen vedhæftninger fundet.
Sagsadresse
Rådhusgade 3
8300 Odder
Matrikel:
2a - Odder By, Odder
Kontaktoplysninger
Telefon:
87803333
Email:
odder.kommune@odder.dk

Myndighed Myndigheder
Adresse
Rådhusgade 3
8300 Odder
Kontakt
Telefon:
87803333
Email:
odder.kommune@odder.dk
Hjemmeside:
www.odder.dk
Parter
Adresse
Rådhusgade 3
8300 Odder
Kontakt
Telefon:
87803333
Email:
odder.kommune@odder.dk
Hjemmeside:
www.odder.dk
Tilsynskampagneinformationer
Periodestart:
01-01-2019
Periodeslut:
31-12-2022
Konklusion:
Kommunen tog på seks tilsyn. To virksomheder var korrekt registrerede over hele linjen og gav ikke anledning til nogle bemærkninger. Fire andre var enten ikke registrerede i Geoenviron eller i affaldsregistret – eller ikke i begge. Af de nævnte affaldstransportører (som ikke var den undersøgte virksomhed selv) samt de nævnte affaldsmodtagere var alle korrekt registrerede i Geoenviron samt i affaldsregistret som transportører/modtagere. Odder Kommune vil fremover være opmærksom på, at det kan være nødvendigt med mere information (evt. informationskampagne) til virksomheder i forhold til registrering som tilsynspligtige virksomheder samt registrering i affaldsregistret som transportører. De transportører og/eller indsamlere, som de udvalgte virksomheder anvendte, var alle registreret i affaldsregistret som godkendte affaldsmodtagere af de anførte affaldstyper.
Effekt:
De virksomheder, der ikke var registrerede i Geoenviron, bliver oprettede. Senest 1. april undersøges det, om de virksomheder, der ikke var tilmeldt affaldsregistret, har fået sig registrerede. Man kunne med fordel undersøge flere virksomheder i kommunen for de samme forhold som nævnt ovenfor. Sidste del af kampagnen – at kigge på eventuelle transportører og modtagere i andet led blev ikke nået. Det kræver ikke andet end nogle opringninger til modtagere i første led for at høre, om de lader de i undersøgelsen indgåede affaldsfraktioner transportere videre – og i givet fald til hvem.
Mål:
Tilsynslampagnens formål var at undersøge • affaldsstrømmen for bygge- og anlægsaffald fra kilde til slutbruger ved at føre tilsyn med affaldstransportørerne/-indsamlere, der afhenter affaldet og hvem de afleverer affaldet til samt om affaldet transporteres videre efter 2. led. • om alle affaldstransportører er registreret i affaldsregisteret. • om affaldstransportører er omfattet af brugerbetalings-bekendtgørelsens bilag H51 og er registreret som tilsynspligtig virksomhed.